مقایسه نسخه های مختلف ویندوز ۱۰

قبل از هر چیز باید این نکته را ذکر کنیم که چهار نسخه ویندوز ۱۰ برای کاربران PC وجود دارد. نسخه های Home و Pro همان هایی هستند که به احتمال زیاد اکثر کاربران از آنها استفاده خواهند کرد. در کنار این دو مورد نسخه Enterprise برای کاربران تجاری و Education Edition نیز برای استفاده های آموزشی آماده شده اند.

همان طور که پیش بینی می شد، نسخه Home دارای کمترین امکانات بین ورژن های مختلف است. همانند ویندوزهای قبلی، امکان اتصال به دامنه Active Directory در این نسخه وجود ندارد. یکی از مواردی که بسیاری از کاربران امیدوار بودند در ویندوز ۱۰ شاهد آن باشند، پشتیبانی از BitLocker است. BitLocker یکی از تجهیزات رمزنگاری مایکروسافت به حساب می آید اما قرار نیست در ورژن Home ویندوز ۱۰ شاهد آن باشیم. البته امکان رمزنگاری به عنوان بخشی از InstantGo که قبلا با نام Connected Standby شناخته می شد همچنان وجود دارد.در ورژن Pro، شاهد حضور Remote Desktop هستیم و البته اتصال به Active Directory نیز در این نسخه امکان پذیر است. همچنین قابلیت دسترسی به سرویس بروزرسانی های ویندوز برای کسب و کارها (Windows Update for Business) نیز در نسخه حرفه ای وجود دارد.

 

Management

نسخه های Enterprise و Education بسیار شبیه به هم هستند و هر دوی آنها تقریبا امکانات مشابهی دارند. تفاوت اصلی آنها در آن است که کاربران Enterprise می توانند Servicing Branch طولانی مدت را به صورت انتخابی فعال کنند، اما کابران نسخه آموزشی چنین امکانی ندارند.

Security

همه نسخه های PC ویندوز ۱۰ امکان دسترسی به Store تجاری ویندوز را دارند و حتی در نسخه خانگی نیز امکان Side load کردن برنامه های تجاری وجود دارد. همچنین یکی از نقاط مثبت سیستم عامل جدید، پشتیبانی همه ورژن ها از برنامه مدیریت دستگاه های همراه است، البته با این تبصره که در زمان عرضه، این قابلیت در نسخه Home وجود ندارد، اما قرار است که در آینده نزدیک به آن افزوده شود.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *