نکاتی در مورد FIFA 20

از بزرگ‌ترین ایراداتی که بر بازی‌های سبک ورزشی وارد است، تکراری بودن آن‌هاست. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل آن، عرضه سالیانه بازی‌های ورزشی باشد. سازندگان تلاش می‌کنند تا جایی که می‌توانند ویژگی‌های جدید و جذاب به بازی اضافه کنند اما زمان کافی برای انجام این امر ندارند. با این حال، بازی‌های ورزشی همیشه طرفداران خودشان را دارند و از نظر فروش، بسیار خوب عمل می‌کنند. به نظر می‌رسد الکترونیک آرتز تصمیم گرفته در جدیدترین نسخه فیفا، ویژگی‌هایی به آن بیافزاید که آن را کاملا از نسخه‌های قبلی این سری و خصوصا رقیب دیرینه‌اش یعنی PES متمایز کنند.

فوتبال خیابانی به فیفا بازگشته است

الکترونیک آرتز قبلا در حالت جورنی (Journey) کمی فوتبال خیابانی را نشان داده بود اما حالا با اضافه کردن حالت جدیدی به نام وُلتا (Volta)، این مُد دوست‌داشتنی را به صورت کامل به فیفا آورده است. در این مد بازیکنان قادر خواهند بود به شکل‌های ۴v4 ،۳v3 و ۵v5 به مسابقه بپردازند. سه حالت مختلف بازی در ولتا وجود خواهد داشت. در حالت Rush Keepers که به شکل‌های ۳v3 و ۴v4 بازی می‌شود، اندازه دروازه‌ها نسبت به حالت‌های دیگر کوچک‌تر بوده و دروازه‌بانی وجود نخواهد داشت؛ از همه بازیکنان انتظار می‌رود که در دفاع از دروازه کمک کنند. حالت Street with Keepers بسیار شبیه به Rush Keepers است با این تفاوت که اندازه دروازه‌ها بزرگ‌تر بوده و یکی از بازیکنان نقش دروازه‌بان را خواهد داشت. این حالت به شکل‌های ۴v4 و ۵v5 بازی می‌شود. حالت آخر که Futsal نام دارد، دارای داور و قوانین بیشتری است و فقط به صورت ۵v5 بازی می‌شود.

در مد ولتا، قوانین معمول فوتبال دچار تغییراتی شده‌اند؛ آفسایدی در کار نیست، کارت‌های زرد و قرمز حذف شده‌اند و قابلیت تعویض بازیکن وجود ندارد. این موارد باعث می‌شوند در روند بازی کمترین میزان اختلال به وجود بیاید و مسابقات بسیار روان و بدون مکث انجام شوند. وزن و اندازه توپ بازی نیز تغییر کرده که میزان جهش‌های آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بخش جورنی از بازی حدف شده است

اولین بار در فیفا ۱۷ بود که الکترونیک آرتز با اضافه کردن بخشی داستانی به بازی، سعی داشت از تکراری شدن فیفا جلوگیری کند. در حالت جورنی، بازیکنان با الکس هانتر (Alex Hunter) آشنا شده و او را در مسیر تبدیل شدن به یکی از افسانه‌های فوتبال همراهی می‌کردند. با این‌که ایده جالبی بود اما مشکلاتی نیز داشت؛ داستان بازی تا حدی کلیشه‌ای بود و انتخابات بازیکن به جز چند مورد اندک، تاثیر چندانی در نحوه پیشروی داستان نداشتند. یکی دیگر از مشکلات آن، نبود قابلیت شخصی‌سازی کاراکتر اصلی بود که باعث ناراحتی بعضی از طرفداران شد.

 

یوونتوس در فیفا ۲۰ حضور نخواهد داشت

شاید یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌های PES نسبت به رقیبش، حضور رسمی یوونتوس در PES باشد. وجود این تیم بسیار محبوب در PES می‌تواند نقش مهمی در تصمیم‌گیری هواداران ایفا کند. طبق گفته الکترونیک آرتز، تیمی به نام Piemonte Calcio جایگزین یوونتوس در فیفا ۲۰ خواهد شد. این تیم لوگو و لباس مخصوص به خودش را خواهد داشت اما در طراحی بازیکنان و نام‌های آن‌ها از بازیکنان واقعی یوونتوس استفاده خواهد شد. امتیازات اعضای تیم نیز با توجه به عملکرد آن‌ها در دنیای واقعی به‌روزرسانی می‌شوند. بازیکنان می‌توانند در تمامی حالت‌های مختلف فیفا ۲۰ از جمله آلتیمیت تیم، کاریر مد و ولتا با این تیم به بازی بپردازند.

ضربات آزاد و پنالتی‌ها دچار تغییراتی شده‌اند

ندانستن این‌که توپ به کجا پرتاب خواهد شد و قدرت فوق‌العاده دروازه‌بان‌ها در مهار توپ، مواردی بودند که باعث می‌شدند پنالتی‌ها در فیفا بسیار سخت و حتی تا حدودی آزاردهنده باشند. ویژگی جدیدی که به پنالتی‌ها اضافه شده، علامتی دایره‌ای شکل است. این علامت مکانی را که بازیکن آن را هدف قرار داده نشان خواهد داد و ضربات پنالتی را آسان‌تر خواهد کرد. همچنین دروازه‌بانان عملکردی طبیعی‌تر داشته و دیگر قادر نخواهند بود با پرش‌های طولانی پس از ضربه بازیکن، توپ را مهار کنند.

هوش مصنوعی بازیکنان ارتقا یافته

طبق ویژگی جدیدی که سازندگان آن را Football Intelligence نامیدند، بازیکنانی که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند بیشتر به موقعیت خود و بازیکن اصلی توجه خواهند کرد و تصمیم‌گیری‌هایشان بر این اساس خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود شرایط یک به یک بیشتری را در فیفا ۲۰ شاهد باشیم که تاکید بیشتری بر مهارت فردی بازیکن خواهند داشت. همچنین تغییراتی که در سیستم تکل بازی صورت گرفته باعث می‌شود هوش مصنوعی بازی در دفاع بهتر عمل کرده و تکل‌های دقیق‌تری انجام دهد که در آن‌ها بازپس‌گیری توپ برای مدافعان آسان‌تر باشد.

منبع: ویجیاتو

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *